Enkel og billig parkering er et viktig element i handleopplevelsen. Derfor kan Vizum skape flere lojale kunder. Amfi Madla har vervet over 6 000 kunder til parkeringsløsningen, og deler hemmeligheten bak suksessen.

Amfi Madla ved Stavanger innførte en ny parkeringsløsning med Vizum i juni 2015. Mange kunder var skeptiske, men etter få måneder hadde over 6 000 av dem tatt løsningen i bruk.

Får lojale kunder

– Vizum er en fantastisk parkeringsløsning, som gir oss et konkurransefortrinn i form av flere lojale kunder. Derfor jobber vi hardt for å få så mange som mulig over på Vizum. Selv kunder som er skeptiske i utgangspunktet, elsker Vizum straks de kommer i gang. Og fornøyde kunder er god butikk, sier senterleder Anette Øfsti Worum ved Amfi Madla.

Bruker alle kanaler

Hun har tett dialog med alle butikksjefene, som igjen engasjerer sine ansatte. Alle kanaler tas i bruk for å informere kundene om Vizum.

– Vi inkluderer informasjon om Vizum i alle DMer og magasiner, vi har brosjyrer i alle butikker, rollups ved alle innganger, sender SMSer til kundeklubben, og poster innlegg på Facebook. I parkeringsanlegget er det også mye dekor og informasjon, forteller Øfsti Worum.

Gjør det enkelt

I tillegg til stands i regi av Vizum, har Amfi Madla også egne stands. Der får kundene hjelp til å registrere seg – og får gratis parkeringsbrikker på stedet.

– Hver eneste kunde vi får over på Vizum vil bli mer fornøyde og lojale til oss. Derfor jobber vi hardt for å gjøre det enklest mulig for dem å skaffe seg parkeringsbrikken, sier den engasjerte senterlederen.

Tre gode råd for å få flere Vizum-brukere

  1. Få de ansatte til å forstå at parkering er viktig.
  2. Informer om Vizum i alle kanaler.
  3. Gjør det enkelt for kundene å ta Vizum i bruk.